Treści programowe:
Poznawanie zasad ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicach (pod opieką osoby dorosłej).
Uczestniczenie we wspólnych zabawach.
Rozpoznawanie różnych odgłosów, dźwięków dochodzących z bliskiego otoczenia.
Kontakty ze znakami i z symbolami
Rozpoznawanie wybranych znaków drogowych.
Wykonywanie czynności wymagających analizy, syntezy, porównywania, klasyfikowania.
Nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.).
Wyszukiwanie takich samych obrazków, zabawek,
Układanie przedmiotów według poleceń nauczyciela.
Dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach.
Układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.
Dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach.
Układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.
Budowanie z naturalnych materiałów, np. piasku.
Uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał, środki transportu i ruch drogowy
Poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej.
Rysowanie, malowanie – korzystanie z różnych materiałów i przyborów
Piosenka ,, Bezpieczne przejście’’
- Zielone światło nad drogą świeci,
na drugą stronę zaprasza dzieci.
Ref.: Przechodź po pasach na drugą stronę, (bis)
kiedy się pali światło zielone.
2. Czerwone światło widać z daleka.
Co to oznacza? Stop! Proszę czekać!
Ref.: Czerwone światło – w miejscu stoimy,(bis)
na drugą stronę nie przechodzimy!
Wiersz „Kto to?’’
Wiesz, kto chodzi w mundurze
i porządku jest stróżem?
Kto jeździ radiowozem?
Kto obronić cię może?
Gdy wypadek się zdarzy,
kiedy ktoś ci zagraża,
gdy wpakujesz się w biedę…
– dziewięć, dziewięć i siedem!
997
Dzwoń – czy we dnie, czy w nocy,
śmiało wzywaj pomocy.
Ład i spokój przywracać
to właśnie jego praca.
O kim mowa? Kto zgadnie?
– To policjant!
– Dokładnie.