Treści programowe:

Porównywanie dwóch schematycznych obrazków o tej samej treści, wskazywanie różnic

Dobieranie elementów pasujących do całości.

Obserwowanie nauczyciela czytającego książeczki i podejmowanie prób naśladowania go (zainteresowanie nabywaniem umiejętności czytania).

Wybieranie książeczek do czytania

Samodzielne oglądanie książeczek, czytanie na niby

Zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat.

Słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów

Dzielenie się informacjami na temat ulubionych książek.

Uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa

Kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,

Rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów.

Wiersz ,,Krasnoludki są na świecie

Czy to bajka, czy nie bajka,
Myślcie sobie, jak tam chcecie.
A ja przecież wam powiadam:
Krasnoludki są na świecie.

Naród wielce osobliwy.
Drobny – niby ziarnka w bani:
Jeśli które z was nie wierzy,
Niech zapyta starej niani.

W górach, w jamach, pod kamykiem,
Na zapiecku czy w komorze
Siedzą sobie Krasnoludki
W byle jakiej mysiej norze.

Pod kominem czy pod progiem –
Wszędzie ich napotkać można:
Czasem który za kucharkę
Poobraca pieczeń z rożna…

Czasem skwarków porwie z rynki
Albo liźnie cukru nieco
I pozbiera okruszynki,
Co ze stołu w obiad zlecą.

Czasem w stajni z bicza trzaśnie,
Koniom splata długie grzywy,
Czasem dzieciom prawi baśnie…
Istne cuda! Istne dziwy!

Gdzie chce – wejdzie, co chce – zrobi,
Jak cień chyżo, jak cień cicho,
Nie odżegnać się od niego,
Takie sprytne małe licho!

Zresztą myślcie, jako chcecie,
Czy kto chwali, czy kto gani,
Krasnoludki są na świecie!
Spytajcie się tylko niani.

Piosenka „Baśnie” 
I. Baśni słuchają dzieci
i dorośli też lubią baśnie.
Każdy chętnie posłucha
pięknej baśni, zanim zaśnie.

II. W baśniach mieszkają wróżki,
dobre elfy i czarodzieje,
w baśniach z pomocą przyjdą
zawsze wierni przyjaciele.

Skip to content